A cím inspirátora nem a híres város, hanem a híres film volt. További párhuzamokat keresni vagy nem érdemes, vagy várhatóan kockázatos, de az érzés találó és a filmbéli produktum a mi alanyunkkal kiváló összhangban van. A rendező itt és ott is ismert okok miatt nem szólhat bele az eseményekbe, majd végül, ami elkészül, az a lokális és elfogadott mérce szerint már menet közben is reménytelennek látszik, de egy másik kontinensen olyannyira megértik, hogy nagyon is jónak tartják 🙂 A csoport valóban sosem alszik, mert ha a facebook felületre bármikor visszatérünk, akkor csak elvétve akad olyan pillanat, hogy nem történt valami, amióta ottjártunk. Nem lehetünk nyugodtak és gyanútlanok még a reménytelenül hajnali időpontokban sem.
Információs társadalom Modellek, gazdasági és társadalmi következmények
Az Információtudomány kurzus második hetében járunk. Az első előadás az információs társadalomról szólt és ahogyan a képlékenysége alapján várható volt, megszólította a csoport aktív tagjait, komoly és izgalmas viták bontakoztak ki. A csoportba belépők száma sajnos nem érte el a kritikus határt és csoport belüliek között is sok a passzív szemlélődő (akár a Csepeli-Prazsák felmérés szerint az interneten), de összességében az aktív tagok kiválóan haladnak. Szomorkodhatnánk azon, hogy ez előző évfolyamból csak passzív szemlélőnk van és a külsős bekapcsolódok száma is messze elmarad a várakozásoktól, de érdemes a vidámabb események felé nézni. A csoport csaknem önálló életet él, amiről még a központozás veszélyét magában hordozó inspirátori bejegyzések sem képesek eltéríteni 🙂 Egyetlen szerencsénk, hogy a párbeszédet még tudjuk tematizálni a témahetet indító webináriumokkal, de ha ezt a részfeladatot is elkezdik megoldani a csoporttagok, akkor aligha lehetünk olyan nyugodtak mint most 🙂
Video streaming by Ustream
Meglepő, hogy az online tanulási környezetben milyen tevékenységek erősödnek meg és milyeneket nehéz elindítani, miközben hasznosságukat, a folyamat eredményességére gyakorolt hatásukat nehéz nem észrevenni. Az online tanulási szokások formálásában, az online tanulásmódszertan tudatos kialakításában az utolsó pillanathoz érkeztünk, vagy már le is maradtunk az esélyről. A csoporttagok érdekes blogokat írnak, szívesen ajánlom mindenki figyelmébe. Bízunk benne, hogy olvasáson túl a kommenteléshez is kedvet kapnak.
- http://1amfora.blogspot.com/
- http://barnuczanita.blogger.hu
- http://bataricsilla.blogger.hu
- http://benkogabriella.blogspot.com/
- http://peterbodo.wordpress.com
- http://czanna.blogspot.com
- http://blog.csorgics.hu
- http://fruzsinf.wordpress.com/
- http://domonkoskati.blogspot.com/
- http://eroskata.blogspot.com/
- http://informcitudomnysmdiaaxxiszzadban.blogspot.com/
- http://kriszfoldesi.blogspot.com
- http://fulopviki.blogspot.com
- http://halmibrigitta.wordpress.com/
- http://hflooraaa.blogspot.com
- http://puffetta-szabina.blogspot.com/
- http://konnekt-or.blog.hu/
- http://dorahorvath.blog.hu/
- http://kalmanterez.blogspot.com
- http://dorikakacsa.blogspot.com/
- http://reni-elte-ppk.blogger.hu/
- http://marti-com.blogspot.com/
- http://ilonakomjati.blog.hu
- http://kunnikolett.blogspot.com/
- http://kuttneradam.blogspot.com/
- http://lkklari.blogspot.com/
- http://levaidora.hu/?page_id=100
- http://hamiseden.blog.hu
- http://tarmonyibitor.blogspot.com
- http://meszolyberni.blog.hu
- http://mulitermariann.blogspot.com
- http://informaciotudomanyblog.blog.hu
- http://nagykitty-naktacp.blogspot.com
- http://mivanrofibefalaztak.blog.hu/
- http://melindaorovecz.blogspot.com/
- http://melinda.blogger.hu
- http://infotudomanyesmedia.blog.hu
- http://pribelszkiagi.blogspot.com/
- http://racsek.blogspot.com
- http://retiannamaria.blogspot.com/
- http://rrtundi.blogger.hu
- http://sorosbarbara.blog.hu/
- http://stegerniki.blogspot.com
- http://nyomkodomtehatvagyok.blogspot.com/
- http://szakacseniko.blogspot.com/
- http://zsuzsiszakacs.blogspot.com/
- http://www.xeniaszayka.blogspot.com/
- http://szivazsuzsi.blogter.hu
- http://szoradadrienn.blogspot.com/
- http://tarmarianna.blogspot.com/
- http://orasmester.blogspot.com
- http://vszabina.blog.hu/
- http://emesevarga.blogger.hu/
- http://vbalint.blog.hu
- http://gvicze.blogspot.com/
- http://viczetimi.blogspot.com/
- http://juditvido.blogspot.com
- http://vinczerenata.blogspot.com
- http://viziannalilla.blogspot.com
- http://weszelyorsolya.blog.hu/
- http://tundy-blogger.blogspot.com
- http://lehetszkiraly.wordpress.com/
A csoportfolyamatok vizsgálata segít majd rávilágítani, hogy teljesülnek-e a konnektivizmus szabályai, érvényre jutnak-e sajátosságai. Bárhogy is van, az interakciók száma eléri és esetenként meg is haladja egy bölcsész szeminárium átlagát. A minőség felől se nagyon lehetnek kétségeink, vagyis mindenképpen megérte belevágni. A kurzus jellege és az elvárt (előidézett) terhelés megosztja a belső és külső tagokat. Egyfelől öröm látni, hogy van egy kurzus, aminek a tartalmával hétről-hétre, sőt napról-napra foglalkoznak a hallgatók, mégpedig nem is akárhogy. Másrészt szomorúságra adhat okot, hogy ez kivételnek számít. A megváltozott hallgatói életvezetés és a felsőoktatásban a tanulásról szóló gondolkodás okait, előzményeit, befolyásoló feltételeit természetesen ismerem. A valódiakat és azokat is, amelyek divatosak. Nem az okokkal, a következménnyel tudok nehezen kibékülni.