A digitális oktatási tartalom az oktatási folyamatban

Az Informatika az oktatásban kurzus legutóbbi hétfői előadása a félév középső harmadában megszokott viszonylag szerény hallgatói érdeklődésre tekintettel elmaradt, így a korábban beiktatott tartalék felhasználásával folytattuk ezen a hétfőn az előadássorozatot. A hallgatók közös jegyzetelése kezd megszokottá válni és most is voltak, akik élőben, illetve az élő közvetítést figyelve követték az előadást.

[slideshare id=9867243&doc=infoktatasban105-111025010241-phpapp02]

Az egy hét kihagyás a témabemutatás frissességének nem tett jót, akadozva indultunk, de a későbbiekben akadtak jobb pillanatok. Az oktatási tartalom digitális tartalomfejlesztés témakört andragógusoknak is tanítottam már, számos rész szinte teljes egészében itt is megjeleníthető volt. A pedagógia BA kurzusban nem volt kiemelten fontos, hogy fogalmi készletet készítsünk és összevessük a különböző értelmezéseket, habár ezzel akár egy értékes órát is el lehetne tölteni. Az oktatási tartalom, eLearning tartalom, digitális tananyag egymáshoz közeli fogalmai közötti határokat nem feszegettük, de több különböző nézőpont felépítésére azért akadt idő. A médiaelemek és médiakompetenciák értelmezését az EKTF nemrég megjelent “Elektronikus tananyagfejlesztés” című könyve alapján is körbejártuk. Külön kiemeltük a tananyagban megjelenő szövegek kettős jellegét, nem feledve, hogy mindkettőre egyforma mértékben szükség van a hatékony oktatási folyamat támogatásához. Az előadásban felsorolás szinten helyet kapott a taneszköz és tananyag minősítésének kritériumrendszere, illetve a tartalom- és rendszerfejlesztés egyféle áttekintő ábrája is. A cél elsősorban az volt, hogy a leendő oktatási asszisztensek érzékenyek legyenek a minőségi, felhasználhatósági különbségekre, képesek legyenek egy ilyen folyamatban menedzser szemlélettel gondolkodni.

Video streaming by Ustream

Szerző: Bejegyzés időpontja: | Kategória: Egyéb kategória