Az oktatás-informatika és didaktika határterületén egyensúlyozó kurzusunk második előadásában arról beszéltem, hogy az információs társadalomban az oktatásról való gondolkodást milyen tényezők befolyásolják (társadalmi környezet, neveléstudományi elmélet és pedagógiai gyakorlat viszonya, információs társadalom által biztosított környezet), illetve az oktatási folyamatot milyen alapelvek mentén értelmezhetjük az információs társadalom ideális és optimális iskolájában (differenciálás, adaptivitás, egész életen át tartó tanulás, információmegosztás, közösségek és hálózatok). Az alapozó szakaszban a gondolatok próbálnak egymásba kapaszkodni és pozíciót kialakítani, de akadnak még olyan részek, ahol “a téglák között kicsit hiányos a malter”.
[slideshare id=9431748&doc=infoktatasban102-110926150024-phpapp01]
Az előadás ismét egy kisebb módszertani újításra adott lehetőséget. Az előző órán a hallgatók kérték, hogy osszam meg velük az előadás előtt a tanórai vázlatot és majd abból kiindulva próbálják meg a közös google docs jegyzetelést. Részemről nem volt akadálya a kísérletnek, ami azzal zárult, hogy az esetenként hangos billentyűkattogás ellenére a megosztott jegyzet, az előadásvázlat szövege érintetlen maradt. Szintén újítás volt, hogy az előadás nem felvételről és utólag, hanem élőben közvetítettem, vagyis az óra időpontjában nézhető és utána közvetlenül elérhető volt a hangos prezentáció. A uStream Producer segítségével ez nem okozhat gondot, ellenben a felbontáson, néhány kisebb beállításon még dolgozni kell. Volt olyan hallgató, aki óra közben jelezte, hogy a uStream közvetítés felbontása nem a legjobb, vagyis a helyszínen élőben nem engem és a terem kivetítőjét figyelte, hanem a monitorán keresztül követte a prezentációt. Következő alkalommal azt hiszem meg kell próbálni az élő csetelésbe becsempészett hallgatói kérdezéseket is 🙂 Ha valakit érdekel a történet folytatása, akkor hétfőn 12.30-tól kezdődően élőben láthatja és hallhatja a következő előadást is. Ha lesznek külsős online nézők, akkor igyekszem megszervezni az interaktív kérdezést is.