Kiss Árpád Konferencia és oktatási folyamat virtuális környezetben

A kétévente megrendezett Kiss Árpád Konferencia légköre utánozhatatlan, egyedi. Nincs két egyforma konferencia, de talán lehet egyforma hangulata egy jól kitalált rendezvénysorozat egyes állomásainak. A DAB Székház kiváló helyszín, a szervezés a megszokott módon és megszokott minőségben támogatja az évente alig változó szakmai közösséget, hogy egy kedves, barátságos rendezvényt hozzon össze magának. A konferencia nem a kiemelt konferenciákhoz tartozik, ahol mindenkinek illik ott lenni, de pontosan tudjuk, hogy kik azok, akik minden előnye és hátránya ellenére valószínűleg 2 év múlva is ott lesznek. Nem is célozza meg a tudományos kutatási eredmények bemutatásának specifikus szekciósorozatát, sokkal inkább beszélgetős, ismerkedős. Itt be lehet mutatni a “hobbikutatásokat”, itt lehetőség van “kutatás közben” eredmények közös megbeszélésére, bemutatkozhatnak az “elsőkonferenciás” pályakezdő fiatalok, de éppúgy lehetőség van nagyon is komoly dolgokon elgondolkodni, amire idén Benedek András egészen kiváló plenáris nyitóelőadása mutatott példát.

Egyetlen komoly veszélye van, amivel sajnos nem tudunk mit kezdeni. Itt kétévente múlik az idő és az előző rendezvényekre való emlékezésnél, a nem is olyan régen kezdetű merengések sok esetben nagyon is régi történeteket, előadásokat idéznek. A kisebb méretű konferenciák beszélgetéseinek előnye, hogy nem csak más nézőpontból, hanem más fókusszal is szóbe kerülhetnek bizonyos témák.

nemcsak a nézőpont lehet más, hanem a fókusz is

A konferencia viszonylag szabad témakiírásaihoz igazodva én a virtuális oktatási környezettel kapcsolatos kutatásunk előzetes eredményeiről beszéltem, a “kutatás közben” műfajt választva. Barátságos, kisebb szekció jött össze a hasonló témákhoz, de különösen a vége felé, Buda András előadásával és utána újabb felfedezéseket tettünk az egyre inkább előtérbe kerülő digitális bennszülöttek, bevándorlók, telepesek és nomádok fogalmi sokszögben.

[slideshare id=9279643&doc=kissarpadkonfollejanos-110916032525-phpapp01]

A virtuális oktatási környezetünk kutatásával kapcsolatban ezt az előadás nem csak tartalmilag szántam egyféle bevezetőnek, hanem igyekeztem úgy kialakítani, hogy a mondanivaló a kérdéseket ne vigye el a kételkedők, túlzott ellenérzések, túlzott várakozás irányába sem. Egy új módszertani eszközzel lehet élni, ami annyira már nem is új, de bőven ad még olyan lehetőségeket a közeli jövőben, ami a távoliban valószínűleg természetes lesz. Semmit több és semmi kevesebb.

Video streaming by Ustream

A szombati nap tartalma is kiegyensúlyozottan igazodott a péntekhez. A plenáris előadásban Barakonyi Károly a felsőoktatás átalakulásáról mondta el véleményét, tapasztalatait, nézeteit. A téma a jelen pillanatban meglehetősen időszerű. Nagy kár, hogy nem került sor egy kerekasztal beszélgetésre, vagy ha más nem, akkor ott kellett volna (elkezdeni vagy) folytatni, ahol az utoló ábrával az előadásnak vége szakadt.

a bolognai rendszerre való áttérés fontosabb kérdései az eredetileg huszárok számára készült állatorvosi lovon

Szerző: Bejegyzés időpontja: | Kategória: Egyéb kategória