Hogyan válik a tanárképzés folyamata átláthatóvá?

2011. július 4-én az ELTE BTK Múzeum körúti kampuszán, a Gólyavár Mária Terézia termében rendezték meg a “Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon” fejlesztési projekt zárókonferenciáját. “A tanárképzés kilátásai egy döntéseket érlelő szakaszban” című rendezvény előadásai, kerekasztal beszélgetése részben a tanárképzés aktuális oktatáspolitikai helyzetére reflektáltak, részben pedig mindezt szem előtt tartva a tanárképzés ügyének szakmai oldalára fókuszáltak: a továbbfejlesztés lehetőségét, az ezzel kapcsolatos eredményeket, további feladatokat gondolták végig.

A konferencia előadásainak teljes felvétele és prezentációi pár nap múlva elérhetőek lesznek a pedagoguskepzes-halozat.elte.hu oldalon

A fejlesztés keretében került sor az ELTE ePortfólió rendszer kialakítására és az ELTE eLearning, illetve ELTE ETR rendszerekhez való integrálására. Az ELTE ePortfólió rendszer 2011. július 1-jén kezdte meg működését, az őszi félévtől kezdődően már minden funkciója teljes körűen használható lesz. Az ELTE eLearning rendszer korábban is az átláthatóságot, az oktatók és hallgatók munkájának online támogatását biztosította. Az ELTE ePortfólió rendszer az egyéni dokumentumgyűjtemények, a képzés előtt, a képzés során keletkező produktumok személyre szabott, értékelésekkel, reflexiókkal kiegészített gyűjtőfelülete lesz. A hallgatói portfóliók mellett az oktató számára is egy kiváló tartalommegosztási lehetőséget kínál.

A konferencián az ELTE ePortfolió rendszer tanárképzésben és képzési folyamat átláthatóságában betöltött szerepével kapcsolatos bemutatott prezentációm és előadásom az alábbiak szerint alakult:

[slideshare id=8509847&doc=kilatasok2011juli4ollejanos-110705034110-phpapp01]

 

Video streaming by Ustream

Szerző: Bejegyzés időpontja: | Kategória: Egyéb kategória