Az elmúlt héten március 7-én hétfőn, március 9-én, március 10-én és március 12-én tartottam órákat, illetve voltam előadni. A hétfői nap a megszokott andragógia MA előadások napja volt, közepes sikerrel. Komenczi Bertalantól “A tanítás és tanulás rendszerszemléletű megközelítése” olvasmányos, nekem egy kicsit nehéz tanítani. Ez olyan rész, amit jobb olvasni és a személyes interpretáció, lényegkiemelés, újragondolás esetleges. A távoktatás kurzuson a távoktatás, az eLearning és a tanulási környezet fogalmi kapcsolatait jártuk körbe. A távoktatás történetének vázlata leginkább arra mutat rá, hogy a technikai fejlettség nem jár automatikusan együtt a didaktika, módszertani fejlettséggel, sőt. A távoktatás kommunikációközpontú értelmezéséhez pedig (még) nincs igazán jó komplex didaktikai modell. A szerdai doktori óra és a szombati intézményfejlesztési szakirány szeminárium prezentáció és hangfelvétel nélkül zajlott.
A pedagógusoknak szóló előadásom, az iskolapedagógia jövőjének sokadik újragondolása 1 hete történt. Hiába adtam elő ugyanazt a témát, ugyanazzal a prezentációval, mégis mindig más eredmények születnek és pláne más következtetések. A végén megtudtam, hogy ennyi pénzért nem elvárható a szakmai fejlődés (lásd. Nahalka István ide kapcsolódó bejegyzését), illetve volt, hogy kaptam három kérdést, de igazából a választ nem is akarta a kérdező (nem hagytam magam, válaszoltam). A kevés résztvevő harmada idő előtt el is köszönt, a harmada pedig nyitott volt és lelkes, nem érzi, hogy mindez felesleges, legfeljebb aggódnak, hogy az új közoktatás nem kedvez majd ennek a területnek. A kérdéseket és válaszokat nem vettem fel 🙂 Egy-egy kellemetlen benyomás ellenére a többségről azt gondolom, hogy szeretne tenni valamit ezen a területen, szeretne jó, jobb pedagógus lenni, de a pesszimizmus sokaknál nagyon erős és az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges erő alig érezhető.
Információtudomány és média a 21 század elején ANDM-127, ANDM-127L, Andragógia MA KAZY 407
2011. március 7. from 15:00 to 16:30, A tanítás és tanulás rendszerszemléletű megközelítése
[slideshare id=7291895&doc=andminformaciotudomany03-110317035906-phpapp02]
Távoktatás és e-learning, ANDM-129, ANDM-129L Andragógia MA, KAZY 407
2011. március 7. from 16:30 to 18:00, Hagyományos távoktatás és elektronikus tanulás. Elektronikus tanulási környezetek
[slideshare id=7291838&doc=andmtavoktatas03-110317035240-phpapp02]
Újbudai Pedagógiai Napok – Az iskolapedagógia jövője az osztályteremben és online környezetben
2011. március 10. 14.30-15.30