Biztos, hogy tudni akarjuk, kik a tehetséges gyerekek?

November 15-én útjára indult egy konnektivista módszertannal tervezett online pedagógiai kurzussorozat a pedagogia-online.hu portálon. A képzésről, az online kurzusról itt nem szeretnék írni. Ha valaki a tartalomra kíváncsi, akkor látogasson el a kurzus nyitólapjára és kövesse figyelemmel. Holnap lesz 1 hete, hogy elkezdtük, a tanulságok és tapasztalatok érdekesek. A kurzus csak részben indult be, eddig nem nagyon mutat konnektivista jelleget, inkább egy tartalmas fórumozás, érdekes beszélgetésekkel.

A résztvevők többsége passzív, igaz a jelentkezők létszáma alapján elértük azt a kritikus határt ahonnan akár működhetne is a dolog. A kevés tartalomforgalmazás ellenére hihetetlenül érdekes a folyamat, a jelenség.

Természetesen nem írom le az össze észrevételt, nem szeretném befolyásolni azokat a résztvevőket, akik ezt a blogot is olvassák 🙂 A fogalomtérkép különösen jól alakul és a webinárium is elérte célját, gondolkodtatja a résztvevőket.

A következő napokban megjelenek az első kérdőívek a témával, illetve a képzéssel kapcsolatban, bízom benne, hogy a válaszokból még több dolgot tudunk majd meg, hogy mi miért történik. A tehetség után, alig több mint 1 hét múlva a nemi szerepet az oktatásban, majd utána két héttel a mozgalompedagógia múltja, jelene és jövője következik.

Sokak kérdésére válaszolva jelzem, hogy a #pedonline02 tervei és témái már alakulóban vannak, vagyis folytatjuk. Az online etikett és az osztályfőnök szerepe biztosan ott vannak a következő témacsoportban, de várunk még ötleteket, javaslatokat akár emailben, akár kommentben. Az már bizonyos, hogy az online pedagógiának, web2 eszközökkel támogatott diskurzusnak van létjogosultsága, az még kérdés, hogy mennyire alakul ki egy modell jellegű konnektivista oktatási folyamat.

Szerző: Bejegyzés időpontja: | Kategória: Egyéb kategória