Egy módszer alkonya: a katedrapedagógia végnapjai a felsőoktatásban

Április 30-án rendezte meg a BCE a “Korszerű felsőoktatási pedagógiai módszerek, törekvések” című konferenciát, ahol a szervezők felkérésére plenáris előadást tartottam a “katedrapedagógia” általam aktuálisnak gondolt kérdéseiről. Az előadás szubjektív látásmódot tükröz, hiszen egyetemi oktatóként az előadásban szereplő jelenséggel napi szinten élek együtt.

A kicsit talán pesszimista cím mögé felsorakozó gondolatok három nagyobb kérdés köré szerveződnek:

  • tudás és a tanulásfogalom átalakulása
  • megosztható és megosztott tudás
  • hitelesség

Az előadás prezentációja (slideshare)

A konferencia napján Istanbulban tartózkodtam, így részben egy előre (aznap hajnalban) elkészített felvételről tartottam meg az előadást, illetve ennek levetítése után az ottani szakmai programmal (Anadolu University PODCAST projekt bemutatójával) összehangolva online is részt vehettem az előadás utáni vitán. Utóbbi beszélgetés kérdésiről sajnos nem készült sem kép sem hangfelvétel.

Az előadás prezentációja hangfelvétellel (ustream)

Szerző: Bejegyzés időpontja: | Kategória: Egyéb