Virtuális tanulási környezetekben kialakított oktatási folyamatok sajátosságai

Április 16-án “Neveléstudomány – reflexió – innováció” című konferencián az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetének kutatóműhelyei mutatták be aktuális kutatásaikat, eredményeiket, további terveiket. Az Oktatás-Informatikai Szakcsoport kutatási területei közül a virtualitás az oktatásban témakört választottuk a bemutatkozásra. Március végén több kurzus keretei között is elvégeztünk egy előkutatást, amiben a Second Life oktatási célú felhasználásának különböző sajátosságait próbáltuk felszínre hozni a további kutatások tervezésének segítésére.

Tóth-Mózer Szilvia kolléganőm több blogbejegyzéseben is beszámolt már az előkutatásról:

A kísérletek fontosabb jeleneteiből összeállítottam egy fényképgyűjteményt:

A tevékenykedésünk mások számára is véletlenül előtérbe került 😎

Az előkutatási eredmények, a kutatás rövid bemutatására az alábbi prezentációt használtam:

A konferencia előadásait az ELTE Pedagogikum Központ Informatikai Csoporttal kooperálva élőben közvetítettük. A felvétel továbbra is online megtekinthető (az előadásom 23:30-kor indul):

A kísérlet helyszínének, illetve a kutatásokhoz egyelőre használt területnek a SLURL koordinátái az alábbiak (mindenki szívesen látunk):

A PPK KAZY épületében épülő labor (alagsori 007-es szoba) a Kutatók éjszakája rendezvénysorozat egyik tervezett helyszíne, ahol elképzeléseink szerint érdekes kísérlettel várunk majd minden érdeklődőt.

Szerző: Bejegyzés időpontja: | Kategória: Egyéb kategória