Lezártuk az Oktatás-Informatika Folyóirat 2. számának kéziratát. Szokatlanul nehezen ment, de bízom benne, hogy a tartalom kárpótol majd mindenkit és kellőképpen kompenzálja a jelentős késést. A folyóirat továbbra is szeretne teret adni elméleti és gyakorlati írásoknak, esettanulmányoknak, riportoknak, kutatási beszámolóknak az eLearning területén. A 3. szám munkálatai már jó úton haladnak, várhatóan március közepén zárjuk azt a kéziratot. A 2. szám nyomdai változatának megjelenése után az 1. szám teljes tartalma elérhető lesz a folyóirat weboldalán. A 2. szám végleges tartalomjegyzéke:
Tanulmányok:
- Z. Karvalics László: Két kontrollforradalom között: az információs társadalom közoktatásának körvonalai I.
- Tomasz Rowiński: Az identitás digitalizálása
- Béres Ilona, Magyar Tímea, Turcsányi-Szabó Márta: KÉPKE – Tanulási stíluson alapuló vegyes tanulási környezet az egyetemi oktatásban
- Kiss Orhidea Edith: Az információkeresés és tanulás sajátosságai hipertextekben, avagy webes interakciók a navigáció vonatkozásában
- Vass Vilmos: A digitális kompetencia megjelenése a Nemzeti alaptantervben
Jó gyakorlatok, műhely
- Főző Attila László – Bodnár Gabriella: eTwinning – európai projektmódszertan
- Norma Teresinha Oliveira Reis, Claudio Andre, Troy D. Cline, Timothy E. Eastman, Margaret J. Maher, Louis A. Mayo, Elaine M. Lewis: A NASA oktatás és oktatás-technológiájának bemutatása a Világűr Időjárás Műveleti Központ Programján keresztül
- Pasaréti Otília: Mesél a számítógép. Interaktív mesekészítés óvodás és kisiskolás korban
Szemle:
- Bárdi Csilla – Varga Adrienn – Tóth Tímea: A Twitter megítélése a felhasználók és kívülállók szemszögéből
Riport:
- Lévai Dóra -Virányi Anita: Digitális bennszülöttek, sajátos nevelési igénnyel
A nyomdai változat várhatóan március közepén jelenik majd meg, de erről természetesen online adunk majd hírt.